• Alicja Głuszek

ZADANIA PRODUKCJA EVENTOWA

Aktualizacja: lis 5




Zadanie #1


Przeczytaj wywiady z Filipem Siuda-Kassowskim i z Krzysztofem Duszeńką. Obejrzyj wymienione poniżej filmy:




Na podstawie wywiadu i filmu, wymień jakie fazy produkcji występują przy tworzeniu koncertu plenerowego.

Podpowiedź:


  1. Zwróć uwagę co kiedy pojawia na miejscu wydarzenia?

  2. Jaki sprzęt najpierw jest montowany?


Zadanie #2


Jesteś riggerem. Dostajesz zamówienie na stworzenie riggingu na koncert, na scenie głównej Opener. Co musisz wiedzieć zanim przystąpisz do projektowania i montażu?


Przeczytaj wywiad z Filipem Siuda-Kassowskim, Krzysztofem Duszeńką.





Przemyśl co musisz zapytać:

  1. Przedstawiciela organizatora

  2. Przedstawiciela firmy dostarczającej konstrukcje

  3. Realizatora dźwięku, oświetlenia i multimediów


Wypisz pytania. Zastanów się w jakiej formie chciałbyś dostać odpowiedź (pismo, mail, telefon, rysunek techniczny, certyfikat i dokumentacja urządzeń).



Zadanie #3


Jesteś organizatorem imprezy z ramienia urzędu miasta. Przygotowuj wianki. Zamów backline na festyn z okazji zakończenia lata w Twoim mieście. Stwórz maila, który będzie zawierał treść zamówienia. Wiesz, że w tym roku zagra Doda, Zakopower, Enej i Lady Pank.


Aby dobrze zrealizować zadanie, wykorzystaj następujące materiały:






Zadanie #4


Przyjrzyj się zdjęciom na slajdach i oznacz na podstawie wywiadów z Sylwią Lato, Szymonem Kosickim, Filipem Siudą- Kassowskim, Krzysztofem Duszeńką, elementy sceny i sprzęt na scenie.







Podpowiedź, znajdź:

  1. nagłośnienie, oświetlenie, multimedia

  2. elementy konstrukcyjne (kratownice, rusztowania)

  3. backline

  4. FOH

  5. monitory




Zadanie #5


Zaprojektuj swój festiwal sztuk audiowizualnych. Stwórz rysunek albo matrycę swojego fastiwalu.

Na podstawie wywiadów z Joanną Gorlach, Sylwią Lato oraz z Markiem Suszkiewiczem:


  1. Wymyśl nazwę i misję festiwalu.

  2. Zdecyduj w jakiej przestrzeni będzie się on odbywał (obiekt zamknięty, plener)

  3. Gdzie będą się działy spektakle, wystawy, koncerty? Zaproponuj z jakiej przestrzeni będziecie korzystać

  4. Jeśli budujecie sceny, to ile ?

  5. Narysuj - jak będzie wyglądał dostęp publiczności do miejsca ?

  6. Gdzie będą się znajdować pomieszczenia techniczne i hospitality?

  7. Gdzie będzie zaplecze medyczne i sanitarne?

  8. Jak ludzie będą mogli kupować bilety?

  9. Zrób research polskich firm, które zajmują się nagłośnieniem, oświetleniem, multimediami, riggingiem, konstrukcjami. Określ kryteria jakie oni muszą spełnić, co oprócz riderów jest dla Ciebie ważne jako organizatora

  10. Wymyśl kto jest w Twoim teamie, kogo potrzebujesz by z Tobą współpracował.



Zadanie #6


Przeczytaj wywiady z Krzysztofem Duszeńką i z Filipem Siuda-Kassowskim.


1.Zastanów się jakie ryzyka występują w pracy technika estradowego. Wymień zagrożenia jakie są związane z montażem, pracą na scenie, użytkowaniem sceny tymczasowej i demontażem.

2. Przemyśl i sprawdź jakie przypisy w Polsce odnoszą się do bezpieczeństwa widowisk, imprez rozrywkowo-artystycznych.

3. Wypisz zagrożenia i ryzyka.

4. Wypisz przepisy polskie, które odnoszą się do sytuacji zagrażających bezpieczeństwu, życiu i zdrowiu wykonawców, techników, publiczności.



Zadanie #7

Przyjrzyj się zdjęciom z różnych koncertów, rozpoznaj na nich system nagłaśniający.

Poszukaj w internecie jak się one wtedy nazywały.




















koncert Greatful Death











koncert the Who



Woodstock, 1969 (USA)










Jarocin 1985










Woodstock 2000 (Polska)




Zadanie #8

Wybierz fragmenty wideo. Obejrzyj je. Oglądając filmy zwróć uwagę na zastosowane oświetlenie. Zrób notatki na temat twoich wrażeń z efektów jakie generuje oświetlenie.


1. Beyonce

2.Rammstein

3. opera "9 śmierci Marii Callas"

4. Ron Carter

5. Queen


Zastanów się jaką rolę pełni oświetlenie w różnego rodzaju widowiskach. Jakie efekty emocjonalne, wrażeniowe możemy uzyskać dzięki oświetleniu?


Skomentuj różnorodne oświetlenie jakie zostało zastosowane w różnych gatunkach muzycznych. Odpowiedz na pytania:

  1. Jaką rolę odgrywa światło na koncercie popowym, rockowym, metalowym, jazzowym, operowym? Czy są jakieś różnice? Czy są jakieś podobieństwa?

  2. Jakie emocje są wywoływane przez oświetlenie?

  3. Jaki nastrój panuje na scenie? Jaka energia bije z niej?

11 wyświetlenia

projekt Showmakers: zaplecze kultury

sfinansowany jest dzięki grantowi MKiDN, w ramach programu Kultura w sieci

© 2023 by ENERGY FLASH. Proudly created with Wix.com

  • White Facebook Icon